Siff Tang Lassen

Byrådskandidat

Jeg hedder Siff Tang Lassen, jeg er 19 år gammel, og er jeg født og opvokset i Ikast. I sommer blev jeg HTX-student fra Teknisk Gymnasium Silkeborg, og i det kommende skoleår har jeg valgt at tage et sabbatår. Derefter må vi se, hvad fremtiden bringer. Jeg er – ud over at være aktiv byrådskandidat – også formand for Konservativ Ungdom i Herning, jeg sidder i styregruppen for KU’s landsdækkende kvindenetværk og er spejderleder for 0. – 1. klasse hos KFUM-spejderne i Ikast.
Med mit kandidatur vil jeg kæmpe for et bedre Ikast-Brande for den unge generation i kommunen. De unge har været glemt mellem skolenedlukninger og tilbud til børn og forældre i folkeskolealderen, men hvis vi gerne vil have, at de unge vender tilbage til kommunen, når de har taget en videregående uddannelse, kræver det, at der er plads til dem i bybilledet – at de unge føler sig set, hørt og velkomne i den by og kommune, de er bosiddende i.
Ud over at der skal findes plads til vores unge i kommunen, skal vi også lytte, når de har bekymringer om fremtiden. Mange unge er i dag bekymret for vores klima og miljø, og de ved, at løsningen ikke kun er grøn energi i form af vindmøller og solcelleanlæg. Der skal også bruges tid og penge på at undersøge, hvad kommunen har af muligheder for at sikre biodiversiteten. Derfor skal vi arbejde videre med vilde naturområder, markblomster og vådområder. Måske disse områder naturligt vil tiltrække både unge og turister?
Vigtigst af alt skal vi lave ændringer med åbenhed og omtanke. Vi skal ikke bare lave vilde marker op til borgernes grunde, hvis det er til gene for borgerne. Vi skal ikke bare placere et område til vore unge i udkanten af byen, hvis de unge ikke kan se en mening i at placere det der, og vi skal ikke bare rejse vindmøller og solcelleanlæg, hvis jorden kunne være blevet brugt til noget bedre, der også havde fremmet den grønne dagsorden. Vi skal kigge hinanden i øjnene og med åbenhed og omtanke skabe handling og ændre til gavn for nuværende og kommende generationer i kommunen.